Procés de Contractació OTM-R

La contractació de personal al CVC, com a organització subjecta a Dret Públic, s'ha de fer mitjançant una convocatòria pública i d'acord amb els principis següents:

a) Igualtat, mèrit i capacitat: es garanteix que tots els ciutadans tenen dret a accedir a l'ocupació pública d'acord amb aquests principis constitucionalsb) Publicitat de les convocatòries i les seves bases
c) Transparència
d) Imparcialitat i professionalitat del comitè de selecció
e) L'actuació del comitè de selecció serà independent i amb discrecionalitat tècnica
f) Adequació entre el contingut del procés de contractació i les tasques a realitzar
g) Agilitat, sense perjudici de l'objectivitat, en el procés de contractació

Es pot requerir el compliment d'altres requisits específics que tinguin una relació objectiva i proporcionada amb les funcions acceptades i les tasques a desenvolupar.

Procés de selecció

El CVC està compromès amb la Contractació Oberta, Transparent i Basada en el Mèrit (OTM-R) per a qualsevol candidat potencial, en tots els nostres processos. L'any 2015 vam rebre el guardó Estratègia de Recursos Humans per a Investigadors (HRS4R). Mitjançant un procés extens i continu, millorem les condicions i les oportunitats al CVC. Amb aquestes accions, el CVC està compromès amb els principis de la Carta Europea de l'Investigador, així com amb el Codi de Conducta per a la Contractació d'Investigadors.

El procés de contractació el realitza el departament de Recursos Humans, que pot externalitzar el procés.

Fases

1. Oferta de treball

Totes les noves posicions s'han d'anunciar al nostre lloc web, així com al lloc web d'Euraxess i a altres llocs de difusió. Generalment, els anuncis de feina es publiquen durant un mes, tret que hi hagi altres requisits del procés de contractació. Totes les sol·licituds s'han de fer a través del lloc web del CVC. Un cop feta una sol·licitud, el sol·licitant rebrà un correu electrònic amb un missatge que diu que se'l contactarà si el seu perfil s'adapta a la posició.

2. Fase de selecció

El responsable de contractació i el departament de Recursos Humans analitzen els perfils dels candidats en relació amb els requisits establerts en la descripció del lloc de treball i creen una llista de classificació. Es contactarà amb els candidats seleccionats per concertar una entrevista.

3. Fase d'entrevistes

Generalment, el procés consta de dues entrevistes. Una la realitza el departament en què s'ubicarà la posició, i l'altra per Recursos Humans i/o direcció, excepte en el cas de vacants per a beques de doctorat, que segueixen un procés diferent.

  • Entrevista amb el grup de recerca: entrevista tècnica i prova tècnica (si cal)
  • Entrevista amb Recursos Humans: entrevista basada en competències i actitud
  • Les entrevistes es faran presencialment o en línia.

Per a posicions estratègiques o beques de doctorat, les entrevistes seran organitzades per grups de contractació. La composició d'aquests grups dependrà de la vacant. Quan sigui possible, hi haurà dones presents en tots els grups de contractació. Almenys el 20-25% dels membres del grup seran dones.

4. Proposta de contracte

Un cop tenim un candidat final per a la posició, Recursos Humans i/o direcció es comunica amb el candidat per informar-lo de les condicions de la posició. Un cop Recursos Humans i/o direcció ha fet totes les comprovacions necessàries, s'envia una proposta de contracte al candidat.

Aquesta proposta inclou:

  • Informació sobre la posició oferta
  • Condicions (salari brut anual, horari laboral, modalitat i durada del contracte, vacances)
  • Beneficis
  • Data d'inici

Un cop tenim el document signat, Recursos Humans sol·licita els documents necessaris per a la preparació d'un contracte. Es poden programar trucades addicionals entre Recursos Humans i el candidat per explicar i donar suport en relació amb qüestions fiscals.

Reubicació: per a qualsevol candidat que vingui a viure a Espanya, ajudem amb el procés per obtenir el permís de treball per a ell/ella i la seva família directa (cònjuge i fills) i donem suport a les tasques administratives per establir-se a Barcelona (procés NIE, agències immobiliàries, llista d'escoles, etc.).

5. Sol·licituds no acceptades

Tots els candidats que han participat en la fase d'entrevista seran contactats per telèfon o correu electrònic per confirmar el resultat del procés de contractació.
Durant tot el procés de contractació, els candidats poden contactar amb Recursos Humans (rrhh@cvc.uab.cat) si volen consultar l'estat del procés de contractació.

Diversitat i igualtat d'oportunitats en l'ocupació

El CVC practica una política d'igualtat d'oportunitats i està compromès amb la diversitat i la inclusió. Ens complau considerar tots els sol·licitants qualificats per a l'ocupació sense tenir en compte la raça, el color, la religió, el sexe, l'orientació sexual, la identitat de gènere, la nacionalitat, l'edat, la discapacitat o qualsevol altra base protegida per la legislació estatal o local aplicable.

Grups de contractació

Les dones del CVC estaran representades en els grups de contractació; la proporció mínima és del 20-25% dels membres de cada grup de contractació. L'objectiu és promoure el paper de les dones en la recerca.

Interrupcions professionals

En els gràfics de contractació i selecció, les baixes per maternitat tindran punts addicionals per igualar les interrupcions en les carreres de les dones.

Protecció de dades

La base de dades dels sol·licitants, així com totes les sol·licituds rebudes a través del lloc web del CVC, són gestionades pel departament de Recursos Humans. Tota la informació es tracta amb la deguda confidencialitat i només per a la finalitat esmentada. Es posaran a disposició dels membres del comitè de contractació en la mesura que siguin necessàries per a la gestió del procés.